LAKO Wegtransportmiddelen B.V.

Afgeleverde opleggers-aanhangwagens

Lage BDF/Zeecontainer aanhangwagen voor Van Dam verhuizingen

 

Van Dam Verhuizingen in Terborg heeft speciaal voor transport en opslag van inboedels een speciale lage aanhangwagen in gebruik genomen. Deze aanhangwagen zal worden ingezet voor het vervoer van inboedels in 20ft zeecontainers. Om deze eenvoudig te kunnen beladen is door LAKO een lage 20 tons schamelaanhangwagen ontwikkeld met een rijhoogte van 95 cm.

Het voertuig is verder voorzien van een uitschuifbare triangel en een uitschuifbare stootbalk zodat deze ook te gebruiken is voor standaard BDF-wissellaadbakken. Tevens is er voorzien in een bergruimte d.m.v. een RVS gereedschapkist en een afneembaar bordes aan de achterzijde om de zeecontainers op verantwoorde wijze te kunnen beladen.

 

Vlakke 36.000 ltr.  RVS-tank voor Groot Zevert

De firma Groot Zevert loon- en grondverzetbedrijf uit Beltrum heeft een nieuwe 36 m3 RVS-tank voor het transport van mest en slib in gebruik genomen. Deze tank is vlak uitgevoerd i.v.m. het rijden in Duitsland. Hierdoor is het mogelijk om in Duitsland meer te laden met de tank zonder dat er een overschrijding van de aslasten plaats vindt.

 

Zware dieplader-aanhangwagen afgeleverd

De firma Reef Infrabeheer is de eigenaar geworden van een nieuwe 4-assige dieplader aanhangwagen. Deze aanhanger heeft een zo laag mogelijke vloerhoogte en een technisch totaalgewicht van 40 ton.

Verder is deze uitgevoerd met uitklapbare verbredingsdelen en hydraulische oprijbruggen. Deze oprijbruggen zijn in breedteverstelbaar, waarbij ze zover kunnen schuiven dat ze in het midden vrijwel tegen elkaar aan liggen en aan de buitenzijde tot 20 cm aan weerszijden uit kunnen steken.

 

 

Nieuwe fourage-combinatie afgeleverd

Inmiddels heeft Dijkstra Fourage in Kolham de 12e voor hen gebouwde LAKO Low-deck fourage-aanhangwagen geleverd kregen. Ook de bijbehorende motorwagen is door LAKO voorzien van een passende opbouw. Zowel de motorwagen als de aanhangwagen zijn voorzien van een uitschuifdeel zodat de maximale hoeveelheid hooi of stro in 1 rit vervoerd kan worden. Aan de bestuurderskant is de combinatie rijkelijk voorzien van RVS bergkisten.

Dat de firma Dijkstra content is met het LAKO product blijkt wel uit het feit dat de volgende combinatie alweer in de "steigers" staat, en in de 2e helft van het jaar geleverd gaat worden.

 

Lichtgewicht voor Allround

Allround Houtvezelbedrijf heeft een tweede lichtgewicht containeraanhangwagen afgeleverd gekregen. Door toepassing van hoogsterkte staal (domex 700) is het eigengewicht t.o.v. de conventionele aanhangwagens met 20% gereduceerd!

Deze aanhangwagen is tevens voorzien van de inmiddels verplichte lijn(- en contour)markering en een tweetal achteruitrijlampen zoals voorgeschreven in de nieuwe verlichtingsrichtlijn ECE 48.

 

 

 

44 tonmeter op Scania R500

Onlangs heeft Kuppens Kunststoffen en Aluminium B.V. in Wehl een nieuwe Scania R500 bakwagen in gebruik genomen. Dit voertuig is door LAKO voorzien van een zo laag mogelijk opgebouwde open laadbak met een Palfinger PK 44002 autolaadkraan met een hefcapaciteit van 44 tonmeter. Om het voertuig met kraan optimaal in te kunnen zetten is de kraan tevens voorzien van een 2,5 tons hijslier.

Uiteraard is ook dit voertuig weer goed voorzien van RVS bergisten en daarnaast is tevens een kogelkoppeling gemonteerd.

 

Lage multifunctionele aanhangwagen

De als eerste in 2009 afgeleverde aanhangwagen betreft een lage 3-assige aanhangwagen voor de firma Van Schijndel in Geffen. De zeer lage aanhangwagen (75 cm beladen vloerhoogte) heeft een maximaal toegelaten gewicht van 21.000 kg (3x 7.000 kg). Deze is te gebruiken als platte aanhangwagen voor allerhande bouwmaterialen maar ook als containeraanhangwagen voor het transport van HTS afzetcontainers en bijvoorbeeld grote bouwketen. Om deze op een zo eenvoudig mogelijke wijze te vervoeren is de aanhangwagen voorzien van een containergoot met looprollen. Wij wensen de firma Van Schijdel veel succes met hun nieuwe aanwinst!

 

 

Multifunctionele dieplader voor Van Lambalgen

Van Lambalgen Transport in Wekerom heeft inmiddels een zeer speciale dieplader in gebruik genomen. De oplegger is specifiek ontworpen voor stacaravanvervoer maar kan ook ingezet worden voor andere soorten van (zwaar) transport.

Het gehele (uitschuifbare) diepbed kan op de vloerhoogte van het assenstel gezet worden zodat uit een dieplader een semi-dieplader ontstaat. Hierdoor kunnen stacaravans op de meest eenvoudige wijze geladen worden. Door het diepbed weer te laten zakken tot een bodemvrijheid van 10 cm is de totale beladen hoogte tot een minimum gereduceerd. Zie ook de uitgebreidere omschrijving bij de specials. Wij feliciteren Van Lambalgen met hun nieuwe multifunctionele dieplader.

 

R.H. Dijkstra ontvangt een nieuwe fourage combinatie

Onlangs heeft R.H. Dijkstra een nieuwe combinatie in gebruik genomen. De motorwagen heeft een laadvloerhoogte van 102 cm, en is aan de achterzijde te verlengen met 60 cm. De aanhangwagen, met een laadvloerhoogte van 78cm, is uitgerust met een uitschuifbare triangel en aan de achterzijde een schuiftafel, waarmee het laadvlak 150cm verlengd kan worden.

 

Mesttankoplegger voor Schepel Agro

Schepel Agro uit Hellum heeft een nieuwe mesttankoplegger in gebruik genomen. De oplegger is voorzien van een weeg en bemonsteringsinstallatie.

 

A324 voor Stouten Fourage 

Stouten fourage uit Bruinisse heeft een nieuwe aanhangwagen in gebruik genomen. De aanhangwagen is voorzien van een uitschuifbare laadvloer en een uitschuifbare triangel.

 

P.J. Hoogendoorn

Onlangs is aan P.J. Hoogendoorn uit Lunteren een uitschuifbare oplegger geleverd. De oplegger is 692 cm uitschuifbaar, en voorzien van een kraanrails waar een 55 tm verrijdbare kraan op gemonteerd wordt. De 2 achterste assen van de oplegger zijn gedwongen gestuurd, en voorzien van nabesturing en automatisch uitlijnen. Het geheel is in de huisstijl van P.J. Hoogendoorn uitgevoerd.

 

Dieplader huiftrailer afgeleverd

Onlangs is onderstaande trailer afgeleverd aan Lex Krabbe B.V. Boor en Grondwerk. De oplegger wordt ingezet voor het vervoer van de machines en bijbehorende atributen. De trailer is voorzien van 3 gedwongen gestuurde assen met radiografische nabesturing en automatisch uitlijnen. De oprijbrug en de luchtvering kunnen beide ook radiografisch bediend worden. Onder het diepbed en tussen de assen zijn rvs gereedschapskisten aangebracht om zoveel mogelijk bergruimte te creëren. De schuifzeilen kunnen van de voor en/ of achterzijde geopend worden. Daarnaast is de oplegger met een schuifdak uitgevoerd.

 

Mesttankoplegger voor Panhuis

Loonbedrijf Panhuis uit Nijbroek heeft een nieuwe mesttankoplegger in gebruik genomen. De tankoplegger is voorzien van bemonstering en weegsysteem.   

 

Containeraanhangwagen voor Enzerink

Enzerink B.V. uit Hengelo Gld. heeft onlangs een 3 assige containeraanhangwagen in gebruik genomen.

Tweeling voor Beulink.

Onlangs heeft Beulink in Nieuw-Weerdinge een tweetal identieke mesttankopleggers in gebruik genomen. Uiteraard zijn ook deze tankopleggers volledig op klantspecificatie gebouwd, wat bijvoorbeeld te zien is aan de toegepaste verlichting en de plaatsing van de 6m3 mestpomp en de diverse appendages. De opleggers zijn voorzien van een weegsysteem op de luchtbalgen om overbelading in de hand te houden.

Uiteraard zijn ook deze opleggers voorzien van het sublieme Lako B11 besturingssysteem met slechts 4 draaipunten, waarbij de praktijk inmiddels heeft uitgewezen dat bandenprestaties tot 400.000 km geen uitzondering zijn!

 

Lako oplegger in de kassen.

Pieffers Kasfundatie B.V. uit Hoek van Holland nam recentelijk de hieronder afgebeelde semi-dieplader in gebruik. Vanwege de wendbaarheid zijn de laatste twee assen van de oplegger gedwongen gestuurd m.b.v. Lako stangenbesturing. Om de oplegger makkelijk te kunnen beladen met zeer hoge lading is het dak uitgevoerd met een hydro-pneumatisch hefdak waarbij de linker- en de rechterzijde eventueel apart te bedienen zijn waardoor niet altijd de schuifzeilen aan beide zijden geopend hoeven worden. Hierdoor is zelfs bij het laden eventuele kwetsbare lading maximaal beschermd.

Omdat Pieffers, vanwege hevige concurentie op de binnenlandse markt, bezig is zijn werkterrein te verleggen naar het buitenland, besloot hij tot aanschaf van deze schuifzeilgesloten oplegger. Deze is bijna 4 ton lichter dan zijn vorige oplegger en biedt tevens optimaal bescherming aan zijn machines, gereedschappen en materialen.

 

Contact

LAKO Wegtransportmiddelen B.V.
Kiefteweg 84
7151 NS Eibergen (Gld)

Tel.:
+31 (0)545 - 47 17 95
Fax:
+31 (0)545 - 47 72 77
E-mail:
info@lako-eibergen.nl
Nederlands English Deutsch
© LAKO Wegtransportmiddelen B.V. - Sitemap